Данни на сигнала
- Вид на сигнала: Злоупотреба с лични данни
- Обект на сигнала: Лечебно заведение
Описание на случилото се: Пациент съобщава за злоупотреба с личните му данни, след като прави проверка в личното си здравно досие и установява болничен престой, манипулации и процедури, които не са се състояли.
Какво направихме
Заключение
Казусът е типичен пример за нуждата от инициатива на всеки от нас по отношение на собственото си здраве и опазване на неприкосновеността на данните си.
Благодарение на проверката на личното здравно досие, достъпно за всеки от нас чрез платлформата на НЗОК с достъп (ПИК), а вече и Националната информационна здравна система– достъп с КЕП, е установена злоупотреба както с лични данни, така и с публични средства от фонд в лицето на НЗОК.
Отправяме горещата си препоръка към гражданите да проследяват периодично здравното си досие през посочените по-долу линкове и да следят за нередности или злоупотреби!
Сезираните институции по проблема са Изпълнителна агенция Медицински надзор и Национална здравноосигурителна каса.
Освен институциите, всеки един от нас като гражданин и пациент има роля в борбата със злоупотребите в здравеопазването и отношение към фондове, финансирани с публични средства.
Национална здравно-информационна система (вход към пациентско досие) – Електронно медицинско досие (his.bg)
Национална здравноосигурителна каса (вход към пациентско досие) – Вход към НЗОК-ПИС (nhif.bg)