От самото си създаване, Национална пациентска организация си поставя за цел да обедини пациентския глас, отстоявайки интересите на всеки пациент, независимо от неговото заболяване, пол, възраст, етнос, религия, сексуалност, политическа принадлежност.
Вече години наред НПО обслужва Гореща телефонна линия за пациенти, обработва постъпили писмени сигнали и сезира отговорните органи, като се стреми към активен диалог и взаимодействие с компетентните институции в името на правата на българските пациенти.
С инициирането на Платформата за пациентска удовлетвореност "Здравен отзив" НПО цели да засили сътрудничеството с институциите за постигане на ефективно застъпничество, предоставяйки възможност на българските пациенти да подадат сигнал в случай на нередност.
В същото време, "Здравен отзив" се стреми да даде публичност и на добрите практики, насърчавайки пациентите да споделят своята история за проявено хуманно отношение и изпълнен професионален дълг от страна на здравни работници/заведения.
Провежда здравните политики с цел постигане на по-добро здраве за гражданите.
Гарантира свободен и равнопоставен достъп на здравноосигурените лица до медицинска помощ.
Работи за подобряване на качеството и безопасността на медицинското обслужване на гражданите.
Противодействие на престъпления в сферата на здравеопазването. И-мейл за изпращане на сигнали – gdnp@mvr.bg.
Независим регулаторен орган за предотвратяване на и защита от дискриминация.
Орган за надзор върху качеството, ефикасността и безопасността на лекарствата.
Осъществяват държавната здравна политика на областно ниво.